Schade aan de stuurhut van een binnenvaartschip
Een motorduwboot moest voor het verhalen van een ledige duwbak een verkeersbrug onderdoor varen. De hefbare stuurhut stond op de hoogste stand waarbij de brug normaal gesproken zondermeer gepasseerd kon worden. Echter, de schipper had geen rekening gehouden met de hoge waterstand, waardoor de stuurhut de verkeersbrug raakte.
De complete aluminium bovenbouw van de hut werd hierbij naar achter toe gebroken.
Wij werden door cascoverzekeraars aangesteld. Teneinde in de vaart te kunnen blijven tot een nieuwe stuurhutbovenbouw beschikbaar was (levertijd ca. 6 a 7 maanden) én ter bescherming van kwetsbare navigatieapparatuur tegen weersinvloeden, werd een noodreparatie uitgevoerd. De uiteindelijke herstellingen werden door ons nauwgezet opgevolgd en de uiteindelijke reparatiekosten werden met de rederij en de werf besproken en overeengekomen.
Een dergelijke opdracht wordt door Verschoor & Bras zeer regelmatig behandeld in de binnenvaart.